El diumenge, 21 de juny del 2009, el diari AVUI publicava una entrevista a Vijay Govindarajan, expert mundial en estratègia i innovació i Protagonista del congrés HiT Barcelona.
Segons el Sr. Govindarajan les claus del progrés i de l'èxit d'empreses després de la crisi son “preparar-se per a les èpoques de creixement durant els moments difícils" i “pensar en positiu, focalitzar en l'èxit”. Sense optimisme no hi ha innovació, perquè aquesta es “fer alguna cosa sense saber si tindrà èxit, amb incertesa, però si ets optimista les coses bones acaben arribant”.
La Unió Europea ha decidit que aquest 2009 sigui l’Any Europeu de la Creativitat i la Innovació. Noves campanyes d’informació i promoció amb esdeveniments i iniciatives a nivell europeu, nacional, regional i local. Comunicaran missatges clau i difondran informació i exemples de bones pràctiques. En el marc financer dels programes existents (empresa, investigació, societat de la informació, aprenentatge permanent, cohesió social, desenvolupament rural i energia) contribuirà econòmicament en la promoció de la creativitat i la capacitat d’innovació a la Unió Europea.
Vijay Govindarajan recomana a Europa “actuar a l’una" i concentrar-se en quatre o cinc tecnologies en què puguem ser líders mundials”, per què no té ni població ni els recursos naturals de l'Índia, el Brasil o la Xina.
La innovació regional i local serà una de les prioritats de la política de cohesió europea durant els pròxims mesos i Sant Cugat del Vallès, que participa activament com membre d’associacions europees (EuroCities o Living Labs), podrà ampliar les col•laboracions en el marc comunitari dins de programes i projectes concrets a desenvolupar.
23 de juny 2009
"Sense optimisme no hi pot haver innovació"
Publicat per
María
Etiquetes de comentaris:
crisis i innovació,
ecoCiutat,
innovació,
internet,
inversió,
Pla Local d’Innovació,
Unió Europea
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada