El teu navegador no admet frames <a href='http://www.blogger.com/home'>Accedir a la pàgina pricipal de Blogger</a>
Menú Accessible del Bloc Començament del primer article Suscripció al butlletí Arxiu del Bloc per ordre de data Índex de categories Qui som? Els resposables del Bloc Sobre accessibilitat, dreceres i opcions del Bloc

28 de novembre 2008

Quan menys és més (necessitat i innovació)

Fa poc llegia un article de Gerry MacGovern sobre contingut a la web i models de negoci amb èxit que deia…
“Quant més contingut elimines més simplifiques, i quan més simplifiques més augmenten les possibilitats que els clients obtinguin èxit en la teva web.”

I no li falta raó; filosofia aplicable en tots els sentits, tant en la web, als negocis o a la vida mateixa. Quant més tenim més volem i així es va tancant el cercle per a, de cop i volta, tornar a l'austeritat i a la senzillesa.

En l'era de la usabilitat i els conceptes senzills encara ens obstinem en els continguts abundants en paraules i buides de continguts, sense adonar-nos que la senzillesa ens duu a l'efectivitat i en conseqüència al benefici.

En els negocis tractem de dur-nos més beneficis i acabar amb la competència. Com a conseqüència, pugen els preus, la vida i seguim esprement la “gallina dels ous d'or” i quedant-nos amb tot. Creem beneficis però no riquesa, sense pensar en un futur pròxim o llunyà, però en un futur en qualsevol cas, per a finalment tornar a la roda i reinventar-la de nou, una vegada i una altra.

Innovació en temps de crisi es crida, menú del dia a “1 euro” a Gijón, Barcelona i segur que aviat algun lloc més. Baixada d'impostos per a fomentar el consum en el Regne Unit. Injeccions econòmiques en el país de l'economia lliberal i un llarg etcètera. Amb la crisi a sobre, són molts els que s'han donat a la vella tradició de la innovació i han optat per fer el que la resta no fa, utilitzant idees que fa 6 mesos eren inconcebibles.

“Menys és més”, com diu Gerry. Eliminem allò que genera soroll i enfoquem en la realitat. Necessitem crear valor afegit, riquesa i no benefici, no sol per a avui, si no per al demà, per als nostres fills, per al mercat, per al futur…

Ja ho diu la wikipedia, Innovació és l'aplicació de noves idees, conceptes, productes, serveis i pràctiques, amb la intenció de ser útils per a l'increment de la productivitat”. Un element essencial de la innovació és la seva aplicació amb èxit de forma comercial. No solament cal inventar alguna cosa, sinó, per exemple, introduir-la al mercat perquè la gent pugui gaudir-ne.

Competitivitat i Rendibilitat. Clients Satisfets. Empleats Motivats i Compromesos. Nous Llocs de treball i Millors Condicions de Vida. Desenvolupar i Guanyar Opcions. Compartir la visió amb el client. Crear en l'entorn una cultura que estimuli generació de coneixement.

Gaudim doncs de la innovació, no solament en temps de crisi, sinó quan tot vagi bé i no tinguem problemes, per a no haver de passar de nou per mals moments.



2 comentaris:

Joan Sugranyes ha dit...

Señor Muruaga:
-Podría explicar un poco más su visión de la relación entre cantidad e innovación?
-En su opinión la innovación para crear riqueza es responsabilidad de las empresas o de las administraciones?
-Cree que los conceptos de beneficio y riqueza son tan diferentes?

Lander Muruaga ha dit...

Estimado Señor Sugranyes,
Paso a tratar de solventar sus dudas, no sin antes comentarle que obviamente son opiniones personales.

En primer lugar, cuando hablo de la cantidad, me refiero directamente a la relación cantidad/calidad, y en el contexto adecuado, a la sostenibilidad. Creo oportuno comentar que el actual modelo económico no es sostenible, tanto a nivel medioambiental como a nivel económico, y me refiero concretamente a la repartición de beneficios y sostenibilidad de un sistema financiero que cada vez tiene más diferencias sociales, y a la larga puede caer por su propio peso. En este contexto, la innovación es totalmente necesaria para renovar un sistema que dista mucho de ser sostenible.

En referencia a la responsabilidad de empresas e instituciones, creo que sus impulsores han de ser las administraciones, dado el carácter de gestión general que representan, aunque no por ello se les puede restar responsabilidad a las empresas. También creo oportuno comentar que son estas las que actualmente aportan más innovación, pero también las que más beneficios obtienen (obviamente por los esfuerzos que realizan), y por este último motivo también han de tener responsabilidades.

Y finalmente, en cuanto a los conceptos de beneficio y riqueza, creo que el beneficio no tiene por que aportar riqueza, pero la riqueza si beneficio. El beneficio es solo para hoy (para la actualidad), y la riqueza es algo que nos beneficia a todos y creo que a más largo plazo.